OPLÆG FRA KIRKERNES MEDIEDAG 2014

BRANDING OG STRATEGISK KOMMUNIKATION

Branding og strategisk kommunikation i kirkelig sammenhæng. 

Oplægsholder: Michael Trinskjær, direktør og kommunikationsrådgiver hos Aspekta

Download præsentation

DEN LÆKRE HJEMMESIDE

Vi præsenterer en række lækre kirkehjemmesider og udpeger detaljerne, der gør, at de virker i forhold til deres målgruppe. 

Oplægsholder: Marie Halkjær Kragelund, kommunikationsmedarbejder, DKM

Download præsentation

FORTÆL MED DE NYE MEDIER - NYESTE TRENDS OG TENDENSERE

Få indblik i Generation Y og det at være opvokset i en digital verden.

Oplægsholdere: Christine Hviid Lund Andersen og Signe Kold Andersen, projektleder og kommunikationspraktikant, DKM

Download præsentation

HVAD ER EN GOD HISTORIE, OG HVOR FINDER JEG DEN HENNE?

Vi arbejder med konkrete værktøjer til at finde den gode historie i din kirkelige sammenhæng.

Oplægsholder: Rikke Bøgh, journalist, DKM

Download præsentation

KIRKEBLADE, DER VIRKER

Hvordan tilpasses kirkebladets indhold, så det passer til målgruppen? Hvad er godt nutidigt indhold til et kirkeblad? Hvordan får man modtagerne til at læse kirkebladet? 

Oplægsholder: Jens Kristian Lynderup, journalist og konsulent

Download præsentation

SLUT MED ENETALEN - SAMTAL!

Indbydelse til en samtale om de store spørgsmål og alt det, der ikke går op.

Oplægsholder: Birgitte Stoklund Larsen, teolog og journalist

Download manuskript

SÅDAN BRUGER DU FACEBOOK I KIRKENS KOMMUNIKATION

Få masser af ideer til valg af strategi og konkret indhold, der skaber dialog og tiltrækker "fans".

Oplægsholder: Marie Halkjær Kragelund, kommunikationsmedarbejder, DKM

Download præsentation

SÅDAN SÆTTER DU FART OG KULØR PÅ DINE TEKSTER

Du får tips og tricks til at skrive fængende tekster, der skaber billeder på nethinden. Du lærer, hvad der gør en tekst let, levende og læsevenlig.

Oplægsholder: Svend Løbner, Kirkeligt Medieakademi

Download præsentation

SÅ NEMT KAN DU LAVE EN VIDEO TIL YOUTUBE

Du får en masse praktiske tips om lys, lyd, udstyr, ophavsret og indhold, samt en praktisk miniguide, så du nemt kan gøre det hele selv derhjemme. 

Oplægsholder: Christina Kabel, journalist og fotograf

Download præsentation

TRO OG KIRKE I MEDIERNE 2013

Afsluttende uvidenskabelige eftertanker om tro og kirke i medierne 2013

Oplægsholder: Morten Thomsen Højsgaard, Generalsekretær i Bibelselskabet

Download præsentation

I samarbejde med

 

INDTRYK FRA 2013

 

DET SIGER DELTAGERNE

"Fremragende foredrag! Jeg suger til mig af ny viden."
Jan Høj Andersen, kommunikationsmedarbejder i Haderup Menighedsråd


"Mine forventninger blev opfyldt. Vi skal fortsætte med at være åbne, synlige og blive en medievant kirke. Efter 10 år i dansk kirke har jeg lært mig, at vi har verdens bedste budskab. Et initiativ som det i dag er guld værd og inspiration til at turde gå videre."
Frauke Meldgård, webmaster og kontakt til pressen i Herning Kirke


"Der er blevet sat fokus på hvor meget kirken trænger til en gennemgribende "reformering" i sin måde at kommunikere på. Vi må prioritere det og være villige til at bruge penge på kommunikation. Vi har taget mange initiativer allerede og er blevet vant til mediet, men vi skal have flere med, så kirken forbliver relevant."
Eva Wiwe Løbner, sognepræst i Kliplev og med i Kirkernes kommunikationsudvalg i Haderslev Stift