’HVAD ER EN GOD HISTORIE, OG HVOR FINDER JEG DEN HENNE?’

Hvad er en god historie egentlig? Vi arbejder med konkrete værktøjer til at finde den gode historie i din kirkelige sammenhæng. Du får redskaber til at finde frem til historierne - dem, der skaber opmærksomhed og engagement om de spændende aktiviteter i netop din kirke.

- Oplægsholder: Rikke Bøgh, journalist, DKM

’PRESSEARBEJDE I PRAKSIS: SÅDAN FÅR DU HUL IGENNEM TIL MEDIERNE’

En pressemeddelelse får dig kun 10 % af vejen. Resten er timing, netværk og ikke mindst: En klar tanke med indholdet. Tag dine halvfærdige tanker og idéer med til workshoppen – vi skærper dem i fællesskab, så alle er et skridt tættere på at få hul igennem til medierne, når de 45 minutter er gået.

- Oplægsholder: Elsebeth Grummesgaard Gjesing, presse- og kommunikationsrådgiver, Københavns Stift

’SLUT MED ENETALEN – SAMTAL!’

Tiden er ikke til envejskommunikation, heller ikke når det gælder tro og religion. Samtale skal der til. Men hvordan skaber man rammer for en åben samtale om tro og eksistens? Man indbyder til laboratorium. Til en samtale om de store spørgsmål og alt det, der ikke går op. Grundtvig-Akademiet har udviklet ”Laboratorium – sprog for tro”.

- Oplægsholder: Birgitte Stoklund Larsen, teolog og journalist

’BRANDING OG STRATEGISK KOMMUNIKATION’

Branding og strategisk kommunikation i kirkelig sammenhæng. Hvordan designe sin kommunikation til forskellige målgrupper og sikre at kommunikationen fungerer fra kirkedør til lokalpresse?

- Oplægsholder: Michael Trinskjær, direktør og kommunikationsrådgiver hos Aspekta

’SÅDAN SKRIVER DU LÆSERBREVE OG BLIVER EN GOD KILDE’

Her inspireres du til at mene noget og til at argumentere for din sag. Du lærer at skrive til avisernes formater, og hvad der skal til for at formulere sig kort og klart. Vi øver os i at argumentere for et synspunkt.

- Oplægsholder: Svend Løbner, Direktør, Kirkeligt Medieakademi og Tove Videbæk, Landsformand for Hospice Forum Danmark

’STYRK DIN INTERNE KOMMUNIKATION MED KALENDER OG INTRANET’

Få overblik over din interne kommunikation med konkrete værktøjer som kalender og intranet. Vi arbejder med strategier til at holde styr på kirkens aktiviteter på effektiv vis.

- Oplægsholder: Niels Thomassen, salgskonsulent, DKM

I samarbejde med

 

INDTRYK FRA 2013

 

DET SIGER DELTAGERNE

"Fremragende foredrag! Jeg suger til mig af ny viden."
Jan Høj Andersen, kommunikationsmedarbejder i Haderup Menighedsråd


"Mine forventninger blev opfyldt. Vi skal fortsætte med at være åbne, synlige og blive en medievant kirke. Efter 10 år i dansk kirke har jeg lært mig, at vi har verdens bedste budskab. Et initiativ som det i dag er guld værd og inspiration til at turde gå videre."
Frauke Meldgård, webmaster og kontakt til pressen i Herning Kirke


"Der er blevet sat fokus på hvor meget kirken trænger til en gennemgribende "reformering" i sin måde at kommunikere på. Vi må prioritere det og være villige til at bruge penge på kommunikation. Vi har taget mange initiativer allerede og er blevet vant til mediet, men vi skal have flere med, så kirken forbliver relevant."
Eva Wiwe Løbner, sognepræst i Kliplev og med i Kirkernes kommunikationsudvalg i Haderslev Stift