WORKSHOPS

SKRIV, SÅ DET FÆNGER

Tips og tricks til at skrive som journalisterne selv. Både sprog og stil.

Oplægsholder: Journalist og direktør Svend Løbner

Download præsentation

BLIV FUNDET PÅ GOOGLE

- Lær de grundlæggende teknikker til at forbedre hjemmesidens synlighed på Google
Hvornår ledte du sidst efter information på nette uden at starte din søgen på Google? Om du leder efter støvsugerposer eller information om, hvad der sker i den lokale kirke: Så starter jagten på Google. Derfor er det vigtigt at forstå, hvordan Google fungerer, og hvad du kan gøre for at netop din hjemmeside dukker op, når der bliver søgt.
Oplægsholder: SEO-ekspert Rikke Kubstrup

Download præsentation

JEG HAR EN PLAN – EN KOMMUNIKATIONSPLAN

- Det bedste resultat for de færreste ressourcer. Få en smagsprøve på, hvad en kommunikationsplan kan gøre for jer.
Skal sognet på Facebook? Hvem er målgruppen for kirkebladet egentlig? Og hvad er formålet med hjemmesiden?
Måske er I vant til at tage udgangspunkt i jeres medier – hvad skal der være i kirkebladet, på hjemmesiden etc. Med en kommunikationsplan starter man med budskabet, målet og målgrupperne – for derefter at bruge de enkelte medier som et redskab til at opnå, hvad man gerne vil. Med en kommunikationsplan får man et redskab, der letter arbejdet med de enkelte medier og samtidig højner kvaliteten, fordi hele forarbejdet er gjort.

Oplægsholdere: Journalist Rikke Bøgh og Cecilie Møller Hellemann, kirke- og kulturmedarbejder i Enghøj Kirke

Download præsentation

NYHEDSBREVE DER BLIVER LÆST

10 tips til at kommunikere bedre med dit nyhedsbrev

10 konkrete tips til, hvordan du kan bruge nyhedsbrevet til at skabe engagement i menigheden, og få endnu flere til at abonnere på det. Få formlen for at lave det nyhedsbrev, dine modtagere gerne vil læse. Fra emnelinje til brødtekst og billeder.

Oplægsholder: Kommunikationsmedarbejder Marie Halkjær Kragelund


Download præsentation

DEN GODE HISTORIE

Hvad er en god historie egentlig? Og hvordan finder man den?
Denne workshop handler om, hvordan du finder den gode historie til kirkebladet og pressemeddelelsen. Vi kigger også på, hvorfor en dårlig historie er en god historie i medierne – og på nødvendigheden af, at man derfor selv sætter fokus på de positive historier, hvis man vil have dem frem.
OBS: Medbring gerne et eksempel på, hvad du synes er en god historie.

Oplægsholder: Journalist Rikke Bøgh

Download præsentation

FACEBOOK

Sådan bruger du Facebook i kirkens kommunikation.
Få masser af ideer til valg af strategi og konkret indhold, der skaber dialog og tiltrækker "fans". Få værktøjerne der sikrer at jeres Facebookindsats er tiden værd.

Workshoppen henvender sig til deltagere, der har en smule erfaring med Facebook, fx ved at have en personlig profil.

Oplægsholder: Marie Halkjær Kragelund


Download præsentation

I samarbejde med

 

INDTRYK FRA 2013

 

DET SIGER DELTAGERNE

"Fremragende foredrag! Jeg suger til mig af ny viden."
Jan Høj Andersen, kommunikationsmedarbejder i Haderup Menighedsråd


"Mine forventninger blev opfyldt. Vi skal fortsætte med at være åbne, synlige og blive en medievant kirke. Efter 10 år i dansk kirke har jeg lært mig, at vi har verdens bedste budskab. Et initiativ som det i dag er guld værd og inspiration til at turde gå videre."
Frauke Meldgård, webmaster og kontakt til pressen i Herning Kirke


"Der er blevet sat fokus på hvor meget kirken trænger til en gennemgribende "reformering" i sin måde at kommunikere på. Vi må prioritere det og være villige til at bruge penge på kommunikation. Vi har taget mange initiativer allerede og er blevet vant til mediet, men vi skal have flere med, så kirken forbliver relevant."
Eva Wiwe Løbner, sognepræst i Kliplev og med i Kirkernes kommunikationsudvalg i Haderslev Stift